Lehet-e fogyni böjttel? - Herbaház

Hosszabb böjt segít a fogyásban. Tartsunk heti egy böjtnapot!

Időszakos böjt: biztonságos és hatékony módszer a fogyáshoz Táfelspicc Egy biztonságos és hatékony út a fogyáshoz. Ennek a böjtölésnek a lényege, hogy az evési és a koplalási periódusok súlycsökkentő tippek amelyek valójában bizonyítékokon alapulnak egymást.

Milyen fajtái vannak? Az egyik legnépszerűbb böjt diéta nyolcórás időkorlát.

Kövessen bennünket a Facebookon!

Tehát 8 óra hosszáig szabad enni, a nap maradék 16 órájában pedig nem. Nemcsak a fogyást segíti elő, hanem a belek pihenését is az étkezésmentes órákban.

hosszabb böjt segít a fogyásban

A másik népszerű módszer az es arányú táplálkozás. A hét öt napján normálisan étkezünk, két napig viszont csak kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. Szintén lehetővé teszi a test számára a pihenést, csökken a bevitt kalóriamennyiség, elindul a fogyás.

Lehetséges előny: a fogyás

Végül beszélhetünk az evés-stop-evés módszeréről, ami azt jelenti, hogy hetente egy vagy két alkalommal 24 óráig nem veszünk magunkhoz ételt. A kutatások azt is kimutatták, hogy az időszakos böjt nemcsak a testsúlyunkra van pozitív hatással, hanem a koleszterin- és a vércukorszintre is. Ezek a módszerek azonban csak akkor járnak eredménnyel, ha nem kompenzálunk, tehát nem eszünk jóval többet, mint általában.

Ugyanakkor bármelyik időszakos böjtölési módszert is választjuk, ugyanazokat az alapelveket ajánlott követni, mint bármelyik egészséges táplálkozás esetén. Bármelyik időszakos böjtölési módszert is választjuk, ugyanazokat az alapelveket ajánlott követni, mint bármelyik egészséges táplálkozás eseténForrás: Shutterstock Mit ehetünk és mit nem?

Ajánlott minimalizálni a feldolgozott élelmiszerek fogyasztását, több sovány fehérjét, gyümölcsöt és zöldséget enni, illetve fenntartani az egészséges zsírok és szénhidrátok egyensúlyát.

hosszabb böjt segít a fogyásban

Fontos, hogy lassan együnk, és figyeljünk a testünk jelzéseire, így elkerülhetjük a túlevést. A sovány fehérjék fogyasztásával hosszabb ideig érezzük magunkat jóllakottnak. Ilyenek például a csirkemell, a bab, a borsó, a lencse, a hal, a kagyló, a tofu vagy a sima görög joghurt.

A gyümölcs- és zöldségfélék vitaminok, ásványi anyagok, rostok és fito-tápanyagok kiváló forrásai. Ezek hozzájárulhatnak a megfelelő emésztéshez, hosszabb böjt segít a fogyásban bél egészségéhez, a vércukorszint szabályozásához, a gyulladások kezeléséhez és a szervezet általános jólétéhez.

Mit ehetünk és mit nem?

Néhány gyümölcs, amelyet az időszakos böjt során bátran lehet fogyasztani: alma, sárgabarack, áfonya, szeder, cseresznye, őszibarack, körte, szilva, narancs, görögdinnye. Illetve a zöldségek: kelkáposzta, spenót, répa, fejes káposzta, rukkola stb. Vannak azonban olyan élelmiszerek is, amelyeket nem jó fogyasztani időszakos böjt esetén.

hosszabb böjt segít a fogyásban

Tartózkodjunk a magas kalóriatartalmú ételektől, a cukroktól, a sok sót és zsírt tartalmazó ételektől. Ezektől még éhesebbek lehetünk, és hajlamosak lehetünk túlenni magunkat. Nemcsak a fogyókúránkat ássuk alá, de még tápanyagot is alig viszünk a szervezetünkbe.

hosszabb böjt segít a fogyásban

Ha lehet, kerüljük: csipszek, snackek, popcorn, cukorkák, sütemények, gyümölcslevek, cukros gabonafélék, azok az ételek, amelyekben magas a hozzáadottcukor-tartalom. A feldolgozott ételekben és italokban lévő cukor nem tartalmaz tápanyagokat, üres kalóriát jelent.

Lehet-e fogyni böjttel? - Herbaház

Mivel a cukor szupergyorsan megemésztődik, hamarabb leszünk éhesek. Tehát az időszakos böjtölés nemcsak hatékony fogyókúrás program, de az egészségünkre is pozitív hatással lehet. A fogyás a leggyakoribb ok, amiért az emberek kipróbálják az időszakos reishi zsírvesztés módszerétForrás: Shutterstock Hogyan hat a testünkre?

Amikor böjtölünk, számos dolog történhet a testben molekuláris szinten.

Mi a szakaszos böjt?

A szervezet például beállítja a hormonszintet, hozzáférhetővé válik az elraktározott zsír, javul az inzulinérzékenység és a sejtek öngyógyítási folyamata is gyorsabban beindul.

A HGH, vagyis a növekedési hormon szintje megugrik, ezáltal beindul a zsírégetés és az izomnövekedés.

  • Kezdőlap A szakaszos böjtölés a hosszabb és egészségesebb élet kulcsa?
  • Tartsunk heti egy böjtnapot! | Gyógyszer Nélkül
  • A spagetti tök jó fogyni
  • Nagy has diéta
  • A napos vízböjt – vizböjt

Mégis a fogyás a leggyakoribb ok, amiért az emberek kipróbálják az időszakos böjtölés módszerét. Azáltal, hogy kevesebbet eszünk, kevesebb az összkalória-bevitel.

IDŐSZAKOS BÖJT - mi az? mik az előnyei? hogyan alkalmazzuk?

Ezenkívül az időszakos böjt megváltoztatja a hormonszintet a fogyás megkönnyítése érdekében. Az időszakos böjt amellett, hogy csökkenti az inzulin és növeli a növekedési hormon szintjét, növeli a norepinefrin, zsírégető hormon felszabadulását.

Egy másik tanulmány kimutatta, hogy az időszakos böjt kevesebb izomvesztést okoz, mint a folyamatos kalóriakorlátozás bármely más módszere. Az időszakos böjt nem való mindenkinekForrás: Shutterstock Egyszerűbbé teszi az egészséges életmódot Az egészséges táplálkozás egyszerű, de hihetetlenül nehéz fenntartani.

  1. Lefogyhat fekvőtámaszokkal
  2. Vágy találkozni egy álomban Nem számít, mennyire nem kedveli a hagyományos étrend által előírt napi korlátozásokat, egy új tanulmány kimutatta, hogy az egyik napos böjt és másnapi étkezés azt segítené, hogy több fogyjon.
  3. Tudja, mi az az órához állított böjt? És azt, hogy mennyit lehet vele fogyni?
  4. Mogyorós tejeskávé zsír veszteség sorozat
  5. Az alternatív böjt segíthet a fogyásban

Az egyik fő akadály az egészséges étkezés megtervezése és a folyamatos főzés. Az időszakos böjt megkönnyítheti a dolgokat, mivel nem kell folyton a konyhában serénykednünk. Kevesebbszer eszünk, tehát kevesebbet kell foglalkoznunk az ételkészítéssel.

Időszakos böjt: biztonságos és hatékony módszer a fogyáshoz

Az időszakos böjt nem való mindenkinek Ha túlsúlyos vagy étkezési rendellenességek állnak fenn, akkor nem szabad böjtölnie anélkül, hogy előbb egy egészségügyi szakemberrel konzultált volna. Emellett a nőknek is óvatosnak kell lenniük az időszakos böjttel. Nem ajánlott a böjtölés továbbá, ha épp babát tervezünk, ha terhesek vagyunk vagy szoptatunk.

hosszabb böjt segít a fogyásban

Valamint alacsony vérnyomás vagy cukorbetegség esetén, illetve ha gyógyszereket szedünk. A legjobb, hosszabb böjt segít a fogyásban a böjt elkezdése előtt mindenképp konzultálunk egy hozzáértő szakemberrel.