Anyagcsere, étvágy és alvás

Alváshiány a fogyáshoz

  1. Fogyás alvással - Egészségtüköredonyfutar.hu
  2. Fogyás alvással Fogyás alvással A legújabb kutatások szerint a fogyni vágyók könnyebben szabadulhatnának meg kilóiktól, ha naponta néhány órával többet töltenének alvással.
  3. Újévi fogyókúra?
  4. Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt sokan, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta.

Írta: Váczy Anikó Kiderült: ha nem pihensz eleget, jelentősen kevesebb kalóriát égetsz el! Spórolj az alváson, és növeld a pocakod!

Ezeket az élelmiszereket hagyd el, ha fogyni szeretnél! - 2016.01.19. - redonyfutar.hu

Ez lehet az új, elrettentő mottója az elfoglalt embereknek. Az elégtelen alvás ugyanis felborítja az anyagcserét, az Obesity friss tanulmánya szerint. Ez azt jelenti, hogy naponta nagyjából 42 kalóriával kevesebbet égetsz el, amely egyenértékű egy mini Snickers szelettel.

alváshiány a fogyáshoz fogyás libidó növekedés

A magyarázat nem teljesen világos még a kutatók számára sem, de a jelenség hátterében a homeosztázistazaz a szervezet belső egyensúlyának fenntartását sejtik. Mivel a rövid ideig tartó alvás után hosszabb lesz az ébrenlét, a szervezet kevesebb kalória felhasználásával kompenzál a következő nap, a tanulmány szerzője, Andrea Spaeth szerint.

alváshiány a fogyáshoz hogyan fogyhat le a bika

Ráadásul garantáltan több kalóriát fogyasztunk, mint amire szükségünk van, a lelassult anyagcsere és a gyorsételekre való vágyódás kombinációjának köszönhetően. A doktornő korábbi kutatásai során azt találta, hogy nagyjából kalóriával többet fogyasztottak estére azok, akik előző éjjel nem aludtak eleget, mivel az alváshiány felpörgeti az éhségérzetért felelős hormonokatés lelassítja azok működését, amelyek a teltségérzetet váltanák ki. A fel nem használt plusz kalóriák pedig sajnos alváshiány a fogyáshoz vezetnek.

Sokan gondolják, hogy a kevés, nem kellően pihentető alvás, a stresszes életmód súlyvesztéshez vezet, ám valójában ennek épp az ellenkezője igaz. A svédországi Uppsala Egyetem kutatói által végzett epidemiológiai vizsgálatok szerint az elhízás és a 2-es típusú cukorbetegség kockázata magasabb azoknál, akik váltott műszakban dolgoznak, vagy krónikus alváshiányban szenvednek.

A jó hír azonban az, hogy a rossz alvási szokásokat gyorsan helyrehozhatjuk. A szakemberek szerint már 12 óra regeneráló alvás képes helyreállítani az anyagcsere működését.

alváshiány a fogyáshoz súlycsökkentő hasfedél

Kapcsolódó cikkek.