Mi a maltodextrin és a dextróz

Maltodextrin vagy dextróz fogyás

Szöveg: Csanaky LillaCsaba Orsolya Frissítve: A cukorbevitellel kapcsolatban számos tévhit kering, és ami a táplálkozást illetia kifejezetten sporttevékenység alatti frissítést külön kell kezelni ebben a témakörben.

Csanaky Lilla táplálkozástudományi legfontosabb fogyás kulcsszavak segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, és azt is elmondjuk, a fogyni vágyó futóknak mire érdemes odafigyelniük.

Maltodextrin - mi a sporttáplálkozás és hogyan használják a testépítésben?

Csapda: a hozzáadott cukor — Van, aki azt vallja, hogy a cukrot nem szabad teljesen kiiktatni az étrendből, hiszen az agynak glükózra van szüksége, ami igaz is — mondja Csanaky Lilla. Az Egészségügyi Világszervezet WHO ajánlása szerint az egészségügyi problémák megelőzéséhez napi 5, max.

  1. A glikogén és a zsírvesztés megértése
  2. Egészséges makrók a fogyáshoz
  3. DEXTROSE: Hízlalni? Mire való, hogyan kell bevenni és SOKKAL TÖBBET
  4. A cink miatt fogysz
  5. Inzulinrezisztencia diétája - Diabetes centrum
  6. Maltodextrin - mi az - maltodextrin vagy cukor, ami jobb?

Egy átlagos ember energiaszükségletére átszámítva a napi 5 energiaszázalék kb. Hiszen ebbe a mennyiségbe beleszámít már az is, amit például a reggelire megevett cukrozott gabonapehellyel, a virsli mellé elfogyasztott ketchuppal és még számos más, hozzáadott cukrot tartalmazó élelmiszerrel beviszünk a szervezetünkbe.

Távkonzultáció Inzulinrezisztencia diétája Sokan beszélnek róla a médiában, és szerencsére egyre több embert diagnosztizálnak időben anyagcserezavarral, így fontos beszélni a kezelésben legfontosabb lehetőségről: a táplálkozásról. Ebbe a betegségcsoportba tartozik az inzulinrezisztencia IR.

Ha tehát a WHO-ajánlást tekintjük, akkor azt látjuk, hogy nagyon kevés cukor fér bele az egészséges étrendbe. De mivel egyre több feldolgozott élelmiszert fogyasztanak az emberek, átlagosan bőven meghaladja a cukorbevitel a fent említett napi 5 energiaszázalékot. A táplálkozási naplók elemzésekor gyakran azt látom, hogy a hozzáadott cukor tekintetében azok is meghaladják a napi ajánlott mennyiséget, főleg a feldolgozott élelmiszerekben lévő cukor miatt, akik alapvetően odafigyelnek a táplálkozásukra.

Ezekkel a módszerekkel taníthatod meg a szervezeted zsírból energiát nyerni Mi a cukor? Egyszerű cukroknak tekintjük mondjuk a monoszacharidokat, amelyek egy cukoregységből állnak.

Maltodextrin - mi ez?

Ilyen például a glükóz szőlőcukor és a fruktóz gyümölcscukor. Amit mi asztali cukornak hívunk, azaz a szacharóz répacukor, nádcukor a diszacharidok közé tartozik, egy glükóz- és egy fruktózmolekulából áll össze. Hatása a sportteljesítményre — A szénhidrátbevitellel az állóképességi teljesítményünk fenntartását tudjuk elérni — mondja Lilla.

Ha nem pótoljuk kívülről a szénhidrátot, akkor óra után elkezd csökkenni a sportteljesítmény. Az edzés, versenyzés közbeni szénhidrátbevitel, cikkünk témáját tekintve a cukorbevitel, arra hivatott, hogy a teljesítményt fenntartsa.

Következtetés Mi a szőlőcukor? A világszerte dextrózként ismert kiegészítő egy egyszerű szénhidrátokból kivont glükózmolekula, ezért a test felszívódása sokkal gyorsabb. Ily módon a glükóz sokkal jobban megjelenik a véráramban, aminek következtében sejtjeink energiává alakítják át a test számára. A dextróz magas glikémiás indexet tartalmaz, értéke körülbelül Nagyon ajánlott az edzés utáni edzéshez, mert amellett, hogy energiát termel az izom számára, elősegíti a magasabb inzulincsúcsot, megkönnyítve ezzel sok más tápanyag felszívódását.

Milyen és mennyi cukrot kell bevinni futás közben? Korábban a tudósok úgy vélték, hogy egy órában 60 g-nál több szénhidrátot zselé, izotóniás maltodextrin vagy dextróz fogyásstb.

Maltodextrin vagy dextróz fogyás

De később a kutatások során kiderült, hogy ha glükózt és fruktózt vagy maltodextrint és fruktóz kombinálnak a sportolók a frissítés során, akkor a 60 g-nál magasabb mennyiség is bevihető óránként, mert más transzportermolekulát használ a felszívódáshoz a glükóz és a fruktóz. Azaz igenis lehet fokozni a felszívódást azáltal, hogy mixeljük ezeket a különböző transzportereket használó cukormolekulákat.

maltodextrin vagy dextróz fogyás

Ami fontos, hogy a frissítést az edzés során gyakorolni kell, nem ajánlott versenyen kísérletezgetni! Versenyre készülsz?

Mi a maltodextrin?

Így gyakorold be a frissítést! Mire kell odafigyelnünk? Az amatőr sportolók számára a frissítés tudománya néha kicsit bonyolultnak tűnhet, de Lilla azt mondja, mindig van egy jó kiindulópont. Tehát a sporttermékeket gyártó cégek is követik azt a fent már kifejtett metódust, hogy kombinálják a különböző típusú cukormolekulákat.

Ezt pedig jellemzően fel is tüntetik a termékeiken.

Legfrissebb cikkek

Lilla felhívja a figyelmet arra, hogy maltodextrin vagy dextróz fogyás fruktóz nagy mennyiségben emésztőrendszeri panaszokat okozhat, például hasmenést, puffadást.

Sokan talán nem is tudnak róla, hogy fruktózintoleranciájuk van, mert a hétköznapokban a fruktózbevitelük nem túl magas. Viszont ha például sporttermékekkel nagyobb mennyiségű fruktóz jut a szervezetükbe, akkor jelentkezhetnek a felsorolt problémák — ezért is mondjuk el olyan gyakran, hogy a frissítést edzésen kell begyakorolni, kitapasztalni.

Szőlőcukor a frissítőasztalon A szőlőcukor glükóz monoszacharid, nagyon gyors felszívódású: hirtelen emeli meg a vércukorszintet, de a visszaesés is gyorsabb ahhoz az esethez képest, amikor glükóz és fruktóz kombinációját visszük be.

Mi a szőlőcukor?

És ezzel vissza is kanyarodunk az előbbi témánkhoz. Ajánlott tehát a szőlőcukor helyett inkább a sporttermékeket használni verseny közben. Viszont ha a távból már csak egy rövidebb, néhány kilométeres szakasz van hátra, akkor nem probléma, ha szőlőcukrot eszeget a futó, hiszen ha utána lejjebb is esik a vércukorszintje, már célba ért vagy mindjárt célba ér. Tehát a szőlőcukrot tartogassuk a táv végére, vagy kiegészítésképp fogyasszunk el egy-egy darabot a sporttermék mellé, de ne ez legyen a frissítésünk fő eleme!

maltodextrin vagy dextróz fogyás

Fogyni vágyó futók és a cukor Ha futunk, rendszeresen sportolunk, közben pedig szeretnénk megszabadulni a súlyfeleslegtől is, akkor mennyire kell tartanunk a cukortól? Viszont a sporttermékek fogyasztása edzés és versenyzés közben a fogyni vágyó futóknak is fontos, mégpedig akkor, ha a sporttevékenység eléri, meghaladja a 90 percet.

Maltodextrin - az előnye és hátránya

Ilyenkor nem kell tartózkodni a cukortartalmú sporttermékektől, mert visszaeshet a teljesítmény, sőt, még a testmozgás közben felhasznált energia mennyiségét is negatívan befolyásolhatja. Viszont sokan beleesnek abba a hibába, hogy már egy kb.

maltodextrin vagy dextróz fogyás

Főleg azoknak nem, akik plusz kilókkal küzdenek és fogyási céllal futnak. Viszont ha az alacsony, közepes intenzitású edzés nem éri el a maltodextrin vagy dextróz fogyás percet, akkor ne fogyassza ezeket a cukros sporttermékeket a fogyni vágyó, mert gátolhatják a súlycsökkenést.

Ezt is olvasd el!

Cukor és a cukorfogyasztás hatása az emberi szervezetre - Valóban káros a cukor?

Mikor és hogyan csökkentsd a súlyod futóként? Mi lehet az alternatíva a mindennapokban?

Diabetes Centrum

Méz, sztívia, nyírfacukorjuharszirup, kókuszvirágcukor És még hosszan sorolhatnánk azokat a a súlycsökkentő ipar, amik népszerű cukorhelyettesítők. Viszont ha a fogyókúrát nézzük, akkor az említettek jelentős része a kalóriabevitel szempontjából nem sokkal jobb, mint a cukor. De fontos azt is megemlíteni, hogy már maga az édes íz is beindítja az inzulintermelést, ebből a szempontból a mesterséges édesítőszeres italok gyakori fogyasztásával is óriási öngólt rúghatunk.

Mit használ Thomas Scheu?

Azaz ha valaki fogyni szeretne, akkor ne ezekből az italokból vigye be a napi szükséges folyadékmennyiséget, inkább csak egy-egy pohárral igyon belőle, mondjuk a főétkezéseknél. A túlzott cukorfogyasztás 8 árulkodó jele Cukorpótlók A legjobb, ha az ételkészítés során minimalizáljuk az édesítést, és ez vonatkozik a cukorpótlókra is. Végezetül nézzük meg, hogy szakértőnk szerint mik a legfontosabb tudnivalók néhány közkedvelt természetes cukorpótlóval kapcsolatban.